خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

درمان ارتودنسی نامرئی کِی شکست می خورد؟




قيمت 0ريال

درمان ارتودنسی نامرئی کِی شکست می خورد؟
درمان ارتودنسی نامرئی کِی شکست می خورد؟

شما هم برای داشتن لبخندی زیبا از ارتودنسی نامرئی کمک گرفته اید؟ اما بین دندان ها و الاینرها فاصله وجود دارد؟ این یعنی دندان ها طبق برنامه درمان حرکت نمی کنند و به عبارت دیگر، درمان با ارتودنسی نامرئی با شکست مواجه شده است. خب، دلیل این شکست چیست؟ چه کاری برای اصلاح آن انجام دهیم؟ یا اصلا چه کنیم که کار به اینجا نکشد؟

بی نتیجه ماندن استفاده از الاینرهای شفاف می تواند تاثیر مخربی بر روحیه فرد داشته باشد. اما نگران نباشید؛ با شناخت دلایل شکست و جلوگیری از رخداد دوباره آن، می توان درمان را با برنامه پیش برد. قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسی مطالب زیر را مطالعه نموده و با اطلاعات بیشتری به مطب مراجعه نمایید.

برنامه ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی نوعی ارتودنسی متحرک است و از الاینرهای شفاف برای مرتب کردن دندان ها کمک می گیرد. منظور از برنامه ارتودنسی نامرئی برنامه ایست که دکتر ارتودنسی بعد از معاینه دندان ها و قالبگیری سه بعدی از آنها می چیند. در طول این برنامه، دکتر سفارش قالب اولین الاینرها را با توجه به فرم اولیه دندان ها به لابراتور می دهد. دندان ها باید به آرامی حرکت کرده و به موقعیت قالب های بعدی که پزشک دستور ساخت آن ها را داده نزدیک شوند. شما تقریبا هر دو هفته یکبار و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدید را دریافت می کنید.

چرا ارتودنسی نامرئی گاهی طبق برنامه درمان پیش نمی رود؟

۴ دلیل عمده شکست ارتودنسی نامرئی را در ادامه می خوانید.

تفاوت های فردی

مدل‌های کامپیوتری هزاران سناریو را اجرا می‌کنند تا برنامه درمانی شما را طراحی کنند. این مدل‌ها متغیرهای مشترکی را به خود اختصاص می‌دهند، اما نمی‌توانند تفاوت ‌های فردی را که از پاسخ خاص بدن شما به درمان ارتودنسی ناشی می‌شود، پیش ‌بینی کنند. به زبان ساده، برخی از دندان ‌ها سرسخت‌ تر از بقیه هستند و زمانی که از برنامه پیروی نمی‌کنند، همین یکی از دلایل اصلی کار نکردن اینویزیلاین می‌شود.

برخورد دندان ها در طول درمان

اگر تا به حال در ساعات شلوغی سوار وسایل نقلیه عمومی شده اید، می دانید که عبور از دری باز برای انبوه مردم چقدر می تواند دشوار باشد. پس از کمی تنه زدن، برخورد با دیگران و به هم زدن جمعیت، افراد در نهایت سوار قطار می شوند، و این کار با برخوردهای آرام با سایرین میسر نمی شود.

استفاده نکردن از الاینرها به اندازه مقرر

بسیاری از بیماران رعایت ۲۲ ساعت زمان استفاده روزانه را که همه متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کنند، دشوار می‌دانند. این انعطاف ‌پذیری برای برداشتن الاینرهای شفاف در طول دو ساعت است که می‌تواند دندان ‌های شما را حتی پس از استفاده از اینویزیلاین کج نگه دارد و نیاز به اصلاحات میان دوره ای در طول درمان شود.

عدم انجام ورزش های جویدن

الاینرها با ایجاد حرکت ارتودنسی دندان کار می کنند و دندان ها را به موقعیت های جدید هدایت می کنند. الاینرها با هر بار قرار گرفتن روی دندان ‌های شما، آن ها را «فشار» می‌دهند تا نیروی خارجی برای حرکت دندان‌ ها را فراهم ‌کنند. هر بار که غذا را قورت می دهید، دندان هایتان به هم می رسند و ترِی های ارتودنسی سفت می شوند. هر بار که دندان های خود را به دلیل استرس یا زور زدن به هم فشار می دهید، تری های خود را سفت می کنید. با این حال، قورت دادن و فشار دادن فقط به دندان‌ های آسیاب شما نیرو وارد می‌کند و نه به دندان ‌های جلویی شما. همین الان آب دهانتان را قورت دهید. کجا فشار را احساس می کنید؟

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت