خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

زاو درد و جراحی لاغری


 
قيمت 0ريال

زاو درد  و جراحی لاغری
زاو درد  و جراحی لاغری

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدن ) محاسبه bmi ) زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی که BMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

همچنین چربی اضافه وزن می تواند موجب ترشح هورمونی به نام لپتین شود که برخی دانشمندان معتقدند این هورمون نقش مهمی در بروز آرتروز دارد. علاوه بر این چربی بدن می تواند ماده ای آزاد کند که موجب التهاب بدن شود. هر دوی این عوامل که با نام فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا و اینترلوکین ۱ شناخته می شوند، نقش مهمی در آسیب غضروفی شایع در آرتروز دارند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و جراحی لاغری نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت