خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی: کدام باعث پوسیدگی دندان می شود؟


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی: کدام باعث پوسیدگی دندان می شود؟
ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی: کدام باعث پوسیدگی دندان می شود؟

کسانی که دندان های شلوغ و روی هم قرار گرفته ای دارند، برای تمیز کردن دندان های خود با مشکل مواجه می شوند. در این افراد، ارتودنسی بهترین روش صاف و مرتب کردن دندان ها و جلوگیری از خرابی آنهاست. ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی سیمی معمولی دو مورد از معروف ترین دستگاه های این درمان هستند. اما آیا این روش ها هم منجر به پوسیدگی دندان می شوند؟ کدام یک روش ایمن تری است و آسیب کمتری به دندان ها می زند؟

ارتودنسی نامرئی و پوسیدگی دندان

زمانی که متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد شما می توانید از پلاک های شفاف برای صاف کردن دندان های خود استفاده کنید، یکی از نگرانی های فرد پوسیده شدن دندان ها زیر پلاک ارتودنسی است. بر اساس تصور بعضی افراد، الاینرها از چرخش بزاق در میان دندان ها جلوگیری می کنند و همین موضوع باعث بی دفاع شدن دندان ها در برابر باکتری ها می شود. اما حقیقت چیز دیگری است.

اگر شخص در مراقبت از الاینرها و رعایت بهداشت دهان و دندان کوتاهی کند، پوسیدگی دندان را تجربه خواهد کرد. به بیان دیگر، ارتودنسی نامرئی به خودی خود منجر به پوسیدگی و خرابی دندان نمی شود. در واقع، ارتودنسی نامریی در میان همه روش های ارتودنسی کمتر منجر به پوسیدگی دندان می شود. فراموش نکنید که این الاینرها متحرک بوده و در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توانید آنها را از روی دندان ها بردارید.

اگر بعد از خوردن غذا، مسواک نزده الاینرها را در جای خود قرار دهید، بزاق نمی تواند کمکی به کنده شدن باقی مانده غذا از بین دندان ها کند. و این تکه ها در همانجا محبوس شده و مواد معدنی دندان ها را از بین می برند.

ارتودنسی سیمی و پوسیدگی دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان زمانی که بریس و ارتودنسی فلزی روی دندان ها دارید، اهمیت دو چندان دارد. حذف حتی یک وعده از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می تواند شما را در معرض خطر پلاک یا از بین رفتن مواد معدنی دندان قرار دهد. این مسئله باعث ایجاد لکه های سفید بعد از برداشتن ارتودنسی می شود. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به طور مرتب توسط دندانپزشک و دکتر ارتودنسی ویزیت شوید. معاینات منظم به تشخیص زودهنگام مشکلات کمک می کند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت